Tekväll

2012-09-07
22:56:00

Attempting the kitchen

favim.com
 
"Så som vi lever våra dagar, så lever vi våra liv"
 
Ett citat jag kom över av Annie Dillard. Extremt oroväckande då jag idag har tillbringat hela dagen ensam i den gula skokartongen. Den enda gången jag inte var i huset var när jag satte upp staketet så att Molly kunde pinka på gården... Lär inte komma ett pris om bästa matte någon gång snart i alla fall. Har för det mesta varit i köket där jag har gjort tre olika attempts till att bemästra köket. Två av mina tre försök blev misslyckade dessa var 1. Kanelbullar 2. Fiskpinnar. Kanelbullarna jäste inte av någon outgrundlig anledning så de blev torra och allt ifrån hur en kanelbulle ska smaka (egentligen skulle man ha 5 dl mjölk i men vi hade bara 4 dl så det kan ha hänt att jag tog 1 dl naturell yogurt...). Snabb fiskpinnarna blev halft brända där av blev det bara lite pasta till middag ikväll. MEN en sak gjorde jag rätt! Som tar mig till attempt nr 3. kladdkaka!
 
Ps. Nått jag verkligen gillar är sånn här graffiti som man kan hitta lite här och där som förgyller dagen. I like very much, yes!

Kommentarer:
#1: Amslöxks

Du är söt 😊

2012-09-08 @ 16:13:17
#2: Anonym

O du kommer aldrig leva ditt liv ensam så länge jag finns!

2012-09-08 @ 16:14:02
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: